Pencurik!

26 Muharam 1429H (4 Februari 2008), jam 5.20 petang

Masa untuk balik rumah… (haha). tiba2, aku tergerak nak belek2 kenderaan aku. belek2 tayar… ehh? mane pegi nat penutup tiub? (tertanggal kot…) tgk tayar belakang. aik? xde jugak… tengok sebelah sana. aikk???!! xde jugak? tengok kenderaan sebelah. hah?!! xde jugak… lahanat tul… besi sekecik tu pun jadik dirembat (kat tempat parking kat tempat keje aku tp kat luar kawasan guard). ape, guard tu tido ka? (hangin gile)

dan, malam tu jugak, lebih kurang jam 10, aku dengan selambanya terbongkok2 kat kedai moto cari ‘mende alah’ nak buat ganti yang dah hilang tu…

__________________________________________________________

(teringat zaman belajar dulu, hilang helmet)

satu hari dalam tahun 2003 masihi… lepas kelas ape ntah…

masa untuk balik… sampai kat moto, tetiba aku termenung… belek2 moto aku… (apa yang kurang?) “HELMET AKU!!!”. (lahanat tul) maka dengan itu, aku dengan selambanya balik ke kolej dengan xpakai helmet (mujur x jumpa pak guard… kalo x, melayang duit kene saman. huhu…) dah kene beli helmet baru… (lepas tu, helmet baru tu pun kene kebas jugak masa aku pi cc kat taman u, skudai. siut btul…). sampai helmet ke-3, alhamdulillah, nila helmet yg aku dapat ‘selamatkan’ lagi sampai sekarang…

________________________________

agaknye la kan, ape agaknye perasaan pencurik tu? gembira? suka dengan ‘kerjaya’ tu? xpe2…. “lain padang, lain belalang. lain hari, jumpe kat ‘padang'”

One response to “Pencurik!

Tinggalkan Jawapan

