Hujan, motosikal & tv

22032008082.jpg
gambar pada hari sabtu yang lalu… (15 Rabiulawal 1429 = 22 mac 2008)

skrg ni musim hujan terutamanya pada tengah hari dan lewat petang (macam pakcik ramalan kaji cuaca lak). pegi mana2, basah je jalan… jadik, berhati2 ketika memandu. kepada penunggang motosikal, berhati2 jugak (berdasarkan pengalaman selaku penunggang motosikal x berapa lama dulu). kalo kat federal tu, berhati2 la kat area batu 3 tuh. aku pon pernah ‘tergolek’ kat situ (asal usul aku beli kenderaan 4 roda nih). dengan banjir kilatnye lagi.

berbalik kepada penunggang motosikal, aku agak hairan, kenapa diaorang xnak lalu laluan yang disediakan pada siang hari (kalo malam, aku xkisah sangat asalkan xpakai skil merempit). contoh yg aku agak hangin sket:

19032008077.jpg
walaupun moto besar, moto tetap moto… ikutla lorong moto… (walaupun design lorong motor kat KESAS tu mcm siut je… maintenance pun ampeh). sekurang2nye, keselamat terjamin la jugak. dulu, aku (selaku penunggang motosikal ketika itu) hangin jugak apsal xbagi moto masuk highway tertentu. kini, aku tau jawapannya… (dari pandangan seorang pemandu kenderaan 4 roda lak). tp, yang jadik isu hari tu, highway KL-Putrajaya yang x bagi moto lalu. (ampeh!). tapi, aku sempat lalu sebelum larangan tu (haha..).

01012008554.jpg
bile ditengok, xde masalah sangat. ntah… tapi, kat side jejambat, mmg sempit. patutnye, buat jalan alternatif utk moto… apa la… (menteri yg terpaksa ‘bersara’ ni punye keje la nih).

ape aku melalut da…

jadik, ahad petang, aku lepak2 rumah aje, tgk tv…

23032008083.jpg
amacam, lawa x tv tu? (hehehe). ahad petang, cerah secerah-cerahnya… xde hujan turun. perlumbaan f1 yg aku tgk pun berlangsung dengan lancar tanpa hujan. masuk hari isnin, hujan2 balik dah…

apepun, hujan kan rahmat daripada-Nya… tv dan motosikal lak kemudahan untuk dapat info (& berhibur) serta memudahkan pergerakan. kesimpulannye, bersyukurlah dengan ape yang kita ada.😀

One response to “Hujan, motosikal & tv

  1. kamu drive sambil amek gambar ke???

    abdulaziz : dengan kamera cap N70, segalanya menjadi mudah.😀 (jangan tiru aksi itu!!!)

Tinggalkan Jawapan

