Pindah cawangan

semalam, 20 mei, aku telah kembali semula ke cawangan asal aku setelah lebih kurang 9 bulan aku ‘dipinjamkan’ ke cawangan yang xbuat keje2 elektrikal. cawangan asal aku ini kini terletak di belakang sebuah kompleks membeli belah untuk orang kaya yang terkenal di kuala lumpur.

setelah melapor diri di pejabat am cawangan, aku dikehendaki melapor diri ke unit yang dikehendaki. pertama sekali masa aku jejakkan kaki ke unit ini, lebih 75% orang tiada di ofis. kenapa? semuanye outstation termasuk ketua unit yang memang kaki outstation workaholic. aku hanya disambut rakan sejawat aku yang sama2 masuk keje tahun lepas. pekerja2 di unit ini memang suka outstation memandangkan tugas2 rasmi yang terlalu banyak (nampaknya aku akan jadik macam diaorang). aku pun xjumpe lagi bakal bos aku memandangkan dia jugak tengah outstation.

(off merapu)

memandangkan kekerapan outstation yang melampau (kadang2 2 minggu xjejak ofis), aku berasa sedikit gusar memandangkan aku terpaksa meninggalkan famili (chewah… masa depan wehh… kene ambil kira). walaubagaimanapun, menurut rakan2 yang telah berada lebih dulu di unit ini, mula2 sahaja perasaan tu timbul. lama2, ok sket… (ye ke?). jadik, ape yang penting, fleksibel. (aku fleksibel x?)

so, selamat mengharungi hari-hari yang mendatang di cawangan dan unit baru (untuk aku)…

One response to “Pindah cawangan

Tinggalkan Jawapan

