The return of…

Ramadhan….

pejam celik, pejam celik, dah sampai balik bulan Ramadhan… dah nak 2 kali aku berpuasa kat shah alam nih… dulu puasa sebagai orang bujang. sekarang dah separa bujang. lepas raya, aku dah tak bujang lagi…šŸ™‚

Ramadhan… hari kita berpuasa. menahan diri daripada perkara yang membatalkan puasa dari terbit fajar (masuk waktu subuh) hingga terbenam matahari. dalam berpuasa, anggota2 badan turut berpuasa… bukan sekadar lapar dan dahaga. tapi, mampu ke??? cuba yang terbaik…

Harapan Ramadhan
Album : Maafkan
Munsyid : Raihan (ft. Man Bai)
http://liriknasyid.com

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah…
Dengan rahmatMu oh Tuhanku…
Ku tempuh jua

_______________

sekadar cari2 lirik lagu puasa. asik lagu raya aje.. nanti ada kes lagi 1 Ramadhan dah berkumandang lagu raya. sekarang pun dah dihebah2kan promosi sempena hari raya dan yang sewaktu dengannya… ape la…

p/s: malam ni tunggu result permatang pauh woo…. panas2…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s