Hujung Minggu

sejak awal tahun, aku menjadi suami hujung minggu hingga hujung tahun ni (insyaAllah). pada peringkat awal aku menjadi suami hujung minggu, aku akan kembali ke selangor sehari sebelum hari bekerja (kebanyakannya hari ahad). kebiasaannya pada waktu awal petang atau awal malam.

walaubagaimanapun, 3 minggu kebelakangan ni, aku mempraktikkan balik pada hari bekerja pulak (dengan ertikata lain, terus masuk ofis). kebiasaannya, aku bertolak pada jam 4.30 pagi. rupa-rupanya, ramai juga pemandu-pemandu yang mengamalkan trend ini (sama ada sama sebab dengan aku atau sebab berbeza). banyak kereta yang aku perhatikan ada baju-baju kemeja berseterika tergantung di tempat penumpang belakang. bagi aku, dengan cara ini, aku dapat luangkan lebih masa untuk bersama isteri dan keluarga tercinta.🙂

kesimpulannya, mungkin aku teruskan trend ni sampai isteri aku abis kpli.

p/s: sampai ofis jam 8 pagi tadi.

Tinggalkan Jawapan

