Persamaan

dulu-dulu, ketika zaman menjadi pelajar institusi pengajian tinggi, kadangkala aku terlibat di dalam program tertentu di peringkat kolej kediaman. perlu perancangan rapi, protokol, teknikal dan lain-lain. kebetulannya, aku lebih terlibat dengan hal ehwal teknikal. banyak yang perlu dipastikan dalam keadaan baik. sistem siaraya perlu baik, pencahayaan perlu cukup dan yang sewaktu dengannya.

kini, di zaman aku menjadi pekerja, perkara yang sama masih aku lalui. cuma pengkhususan lebih kepada hal ehwal teknikal tetapi mencakupi kawasan yang sangat besar bagi aku. sistem siaraya perlu berfungsi, lampu-lampu perlu menyala seperti yang sepatutnya, semua soket mesti boleh digunakan, agihan kuasa perlu seimbang agar tidak berlaku gangguan bekalan elektrik dan seumpamanya. semuanya untuk program jugak… tapi kali ini program yang lebih besar dan melibatkan tetamu yang lebih penting.

moga semuanya berjalan lancar dan dihindarkan daripada masalah besar… (amin…)

p/s : dejavu…

One response to “Persamaan

Tinggalkan Jawapan

